Selamat datang ke blog Simulasi Pemikiran. Jangan lupa tinggalkan jejak sahabat-sahabat semua. Terima kasih kerana sudi ziarah blog ini. Salam ukhwah.
Daisypath Anniversary tickers

Saturday, January 29, 2011

Teman Tersayang

Aku ingin kita seperti Abu Bakar al-Siddiq

Persahabatan dijalin kerana al-Khaliq

Harta dikorban bukan sedikit

Cintakan kebenaran,sanggup bersakit

Serta tawakkal Ibrahim mulia

Ketika meninggalkan insan tercinta

Di bumi tandus tanpa bicara

Meyakini Allah sebagai pencipta

Aku impikan antara kita seorang Umar

Berdiri tatkala tunduknya manusia

Bersuara tatkala diamnya mereka

Menggernkan musuh durjana

Serta senyuman Syed al-qutb

Ketika berhadapan dengan maut

Aqidah mantap tidak terenggut

Roh dakwahnya tidak surut

Aku ingin kita seteguh Ibnu Zubbair

Menahan panahan Hajjaj dengan rela

Bersama si ibu tua

Lantas syahid,rohnya ke syurga

Marilah kita menyemai benih Hassan al-Banna

Fikrahnya jernih,menggegar dunia

Merelakan tubuhnya dimamah peluru

Demi menegakkan kalam ALLAH dan Rasul

Aku cintakan pemuda Giffari

Menentang kezaliman walaupun diancam

Moga kan lahir lagi di abad ini

Jiwa jitu pemuda yg tak pernah suram

Aku ingin kita sepemaaf Yusuf

Tetap mencintai saudaranya

Walau dihumban ke perigi tua

Terpisah dari ayahanda bertahun lamanya

Aku ingin pusara kita harum mewangi

Bagai harumnya pusara Masyitah

Semerbak kasturi

Aku ingin persahabatan indah ini

Bisa menjadi syafaat

Di Mahkamah Mahsyar nanti....



No comments:

Post a Comment